مترجمان در مقدمه کتاب آورده اند: علت اصلی انتخاب کتاب برای ترجمه آن بوده که نویسنده، از پیشگامان حوزه بانکداری خرد بوده و سعی بر آن دارد تا کلیه ابعاد بانکداری خرد را برای رسیدن به مقصد در بر گیرد. به گفته مترجمان این کتاب، در حال حاضر، بانکداری خرد، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده و آن را زیر ساخت هر بانکی می داند.
در حقیقت، از بانکداری خرد به عنوان بانکداری مصرف کننده یا بانکداری شخصی یاد می شود که به طور مستقیم با مشتریان خرد سر و کار دارد و به طور کلی، بانکداری خرد، صورت قابل مشاهده ای از بانکداری عمومی است.
این کتاب با هدف توصیف محیط کشورهای فعال در زمینهی بانکداری خرد، معرفی مسائل کلیدی تاثیرگذار نظیر اقتصاد، سیاست بر استراتژیهای مدیریتی بانکها و تاثیر مسائل اجتماعی و گسترش تکنولوژی بر بانکداری خرد تدوین شده است.
دریافت سپرده و پرداخت وام به افراد حقوقی و حقیقی و سایر خدمات بانکی و مالی جزو فعالیتهای تعریفشده در بانکداری خرد محسوب میشوند.
این کتاب در دوازده فصل نگاشته شده است.
«محیط بانکداری خرد»
«بانکداری خرد چیست؟»
«بانکهای خرد چگونه کارمیکنند؟»
«بانکهای خرد و اقتصاد»
«مقررات بانکداری خرد»
«رقابت در بانکداری خرد»
«ارتباط بانکدار-مشتری»
«محصولات بانکداری خرد»
«کانالهای بانکداری خرد»
«پرداخت و سیستمهای پرداخت»
«برآورد اعتبار (اعتبارسنجی)»
«ضمانتهای بانکی (وثیقه)»
کیت پوند، نویسنده کتاب بانکداری خرد در مقدمه این کتاب چنین گفته است: «بانک های خرد در ۲۰ سال اخیر، تحت تاثیر تغییرات بسیاری قرار گرفته اند و ظرفیت آن ها برای نشان دادن عکس العمل مناسب در اقتصاد، شرایط محیطی، سیاست و جامعه و فشارهای فناورانه در دهه پیش رو، نیازمند تغییرات گسترده است.»