بنکر | Banker
جمعه 20 تیر 1404
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

۱۵ کلاهبرداری و نحوه متوقف کردن آنها

9 تیر 1403
در اقتصاد و بیمه
کلاهبرداری

با ظهور تجارت الکترونیک، کلاهبرداری آنلاین به یک نگرانی اصلی برای مشاغل تبدیل شده است. فعالیت های متقلبانه می تواند منجر به خسارات مالی، آسیب به شهرت و مشکلات قانونی شود.

به گزارش بنکر (Banker)، در این مقاله، ۱۵ بدترین کلاهبرداری در تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد و ابزارهای پیشگیری را در اختیار شما قرار می دهیم تا به شما در محافظت از کسب و کارتان کمک کند.

۱. کلاهبرداری های فیشینگ
کلاهبرداری‌های فیشینگ (Phishing Scams) زمانی اتفاق می‌افتند که کلاهبرداران ایمیل یا پیام‌های جعلی ارسال می‌کنند تا کاربران را فریب دهند تا اطلاعات حساسی مانند اعتبار ورود به سیستم، شماره کارت اعتباری یا جزئیات شخصی را ارائه دهند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری های فیشینگ، مطمئن شوید که به کارکنان و مشتریان خود در مورد خطرات کلیک کردن بر روی پیوندهای مشکوک یا ارائه اطلاعات به منابع ناشناس آموزش داده اید.

۲. تقلب تست کارت
تقلب تست کارت (Card Testing Fraud) شامل کلاهبردارانی است که از اطلاعات کارت اعتباری سرقت شده برای خریدهای کوچک استفاده می کنند تا بررسی کنند که آیا کارت هنوز فعال است یا خیر.

برای جلوگیری از تقلب در تست کارت، از ابزارهای تشخیص تقلب استفاده کنید که می‌توانند تراکنش‌های مشکوک را علامت‌گذاری کنند و برای تراکنش‌های پرخطر به مراحل تأیید اضافی نیاز دارند.

۳. کلاهبرداری تصاحب حساب
کلاهبرداری در اختیار گرفتن حساب (Account Takeover Fraud) زمانی رخ می‌دهد که کلاهبرداران به حساب کاربری کاربر دسترسی غیرمجاز داشته باشند و خریدهای جعلی انجام دهند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری در اختیار گرفتن حساب، احراز هویت چند عاملی را اجرا کنید، پروتکل‌های امنیتی را به‌طور منظم به‌روزرسانی کنید، و فعالیت‌های کاربر را برای هرگونه رفتار غیرعادی نظارت کنید.

۴. کلاهبرداری استرداد شارژ
کلاهبرداری استرداد وجه (Chargeback Fraud) شامل مشاجره مشتریان در تراکنش‌های قانونی با صادرکننده کارت اعتباری خود برای بازپرداخت وجه در حین نگهداری محصول است.

برای جلوگیری از کلاهبرداری استرداد وجه، سوابق دقیق تراکنش ها را نگهداری کنید، خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید و به هر گونه اختلاف در مورد استرداد وجه سریعا پاسخ دهید.

۵. سرقت هویت

دزدی هویت (Identity Theft) زمانی رخ می دهد که کلاهبرداران از اطلاعات شخصی سرقت شده برای خریدهای غیرمجاز استفاده کنند.

برای جلوگیری از سرقت هویت، از رمزگذاری برای محافظت از داده‌های مشتری، انجام ممیزی‌های امنیتی منظم و پیروی از مقررات حفاظت از داده‌ها استفاده کنید.

۶. کلاهبرداری دراپ شیپینگ
کلاهبرداری های دراپ شیپینگ (Dropshipping Scams) شامل تامین کنندگان کلاهبرداری می شود که یا محصولات را تحویل نمی دهند یا اقلامی با کیفیت پایین ارائه می کنند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های dropshipping، تامین‌کنندگان خود را کاملاً بررسی کنید، بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها را بررسی کنید و از درگاه پرداخت امنی استفاده کنید که از خریدار محافظت می‌کند.

۷. بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های جعلی
بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌های جعلی (Fake Reviews and Ratings) می‌تواند مشتریان را گمراه کند و به اعتبار کسب‌وکار شما آسیب برساند.

برای جلوگیری از بررسی‌های جعلی، بازخورد مشتریان را به دقت بررسی کنید، نظرات واقعی را از مشتریان راضی تشویق کنید و یک سیستم تأیید بررسی را پیاده‌سازی کنید.

۸. تقلب در حمل و نقل
تقلب در حمل و نقل (Shipping Fraud) زمانی رخ می دهد که کلاهبرداران محموله ها را تغییر مسیر دهند یا به دروغ ادعا کنند که محصول را دریافت نکرده اند.

برای جلوگیری از تقلب در حمل‌ونقل، از شماره‌های ردیابی برای همه محموله‌ها استفاده کنید، برای اقلام با ارزش بالا به تأیید امضا نیاز داشته باشید، و محموله‌های خود را در برابر ضرر و زیان بیمه کنید.

۹. کلاهبرداری های فیشینگ حساب
کلاهبرداری‌های فیشینگ حساب (Account Phishing Scams) شامل کلاه‌بردارانی است که خود را به عنوان کسب‌وکارهای قانونی نشان می‌دهند تا کاربران را فریب دهند تا اعتبار حسابشان را ارائه کنند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری های فیشینگ حساب کاربری، از کانال های ارتباطی امن استفاده کنید، احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید، و به مشتریان خود در مورد چگونگی تأیید صحت ایمیل ها یا پیام ها آموزش دهید.

۱۰. خدمات سپردن جعلی
کلاهبرداران اغلب سرویس‌های امانی جعلی (Fake Escrow Services) را راه‌اندازی می‌کنند تا خریداران را فریب دهند تا برای محصولاتی که وجود ندارند، پرداخت کنند.

برای جلوگیری از قربانی شدن سرویس‌های امانی جعلی، قبل از استفاده از هر سرویس امانی تحقیق کاملی انجام دهید و از سرویس‌های امانی معتبر و معتبر برای تراکنش‌های با ارزش بالا استفاده کنید.

۱۱. کلاهبرداری های بازگشت دراپ شیپینگ
کلاهبرداری‌های بازگشت دراپ شیپینگ (Dropshipping Return Scams) زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداران محصولاتی را از فروشگاه شما با استفاده از کارت اعتباری سرقت شده خریداری می‌کنند و سپس اقلام را برای بازپرداخت به آدرس دیگری باز می‌گردانند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های برگشتی dropshipping، هویت مشتریانی را که درخواست بازگشت دارند، بررسی کنید، محموله‌های مرجوعی را ردیابی کنید و یک خط‌مشی سخت‌گیرانه برای بازگشت اجرا کنید.

۱۲. تقلب در موجودی کالا
کلاهبرداری موجودی (Inventory Fraud) شامل کارمندان یا اشخاص ثالثی است که موجودی را برای نفع شخصی دزدیده یا سوء استفاده می کنند.

برای جلوگیری از تقلب موجودی، اقدامات کنترل دقیق موجودی را اجرا کنید، ممیزی های منظم انجام دهید، و سطوح موجودی را از نزدیک برای هر گونه اختلاف نظارت کنید.

۱۳. کلاهبرداری از کارت هدیه

تقلب کارت هدیه (Gift Card Fraud) زمانی رخ می‌دهد که کلاهبرداران از اطلاعات کارت اعتباری سرقت شده برای خرید کارت‌های هدیه و فروش آن‌ها به صورت نقدی استفاده کنند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری از کارت هدیه، خرید کارت های هدیه با کارت های اعتباری را محدود کنید، تراکنش های کارت هدیه را برای هرگونه فعالیت مشکوک کنترل کنید، و به کارکنان آموزش دهید که چگونه کلاهبرداری با کارت هدیه را شناسایی و از آن جلوگیری کنند.

۱۴. کلاهبرداری در بازار ساختگی
کلاهبرداری‌های ساختگی بازار (Phony Marketplace Scams) شامل کلاهبردارانی است که بازارهای آنلاین جعلی ایجاد می‌کنند تا مشتریان را فریب دهند و اطلاعات پرداخت آنها را به سرقت ببرند.

برای جلوگیری از قربانی شدن کلاهبرداری‌های ساختگی بازار، مشروعیت بازار را تأیید کنید، نظرات و رتبه‌بندی‌های مشتریان را بررسی کنید و از روش‌های پرداخت امن استفاده کنید.

۱۵. کلاهبرداری های اشتراک
کلاهبرداری‌های اشتراک (Subscription Scams) زمانی رخ می‌دهند که مشتریان ناآگاهانه برای پرداخت‌های مکرر برای محصولات یا خدماتی که قصد خرید آن را نداشتند ثبت‌نام کنند.

برای جلوگیری از کلاهبرداری های اشتراک، همه شرایط و هزینه های اشتراک را به وضوح فاش کنید، گزینه های لغو آسان را ارائه دهید، و فعالیت های اشتراک را برای هرگونه هزینه غیرمجاز نظارت کنید.

در نهایت، کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک باید در پیشگیری از کلاهبرداری و کلاهبرداری هوشیار و فعال باشند تا از مشتریان و نتیجه نهایی خود محافظت کنند.

با اجرای اقدامات امنیتی قوی، مطلع ماندن از آخرین روندهای کلاهبرداری، و آموزش کارکنان و مشتریان در مورد خطرات کلاهبرداری های آنلاین، می توانید از کسب و کار خود در برابر بدترین کلاهبرداری ها در تجارت الکترونیک محافظت کنید.

برچسب ها: انواع کلاهبرداری‌های اینترنتیراه‌های کلاهبرداریروش‌های کلاهبرداریکلاهبرداریکلاهبرداری آنلاینکلاهبرداری‌های بانکی
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

بانکداری

کلاهبرداری پرداخت وام با آرم و عنوان بانک مرکزی!

17 تیر 1404
اطلاعیه
اخبار روز

بانک مرکزی: وام از طریق سامانه حمایت صحت ندارد

8 خرداد 1404
اخبار روز

تماس فامیلی که جیبت را خالی می‌کند!

24 اردیبهشت 1404

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

قیمت طلا بالا می‌رود یا پایین؟ راهنمای کامل خرید و فروش

20 تیر 1404
طلا

سناریوی طلا در سال ۱۴۰۴؛ رکورد تاریخی در راه است؟

20 تیر 1404

مهلت اظهارنامه مالیاتی اصناف تمدید شد

20 تیر 1404
طلا

طلای ۱۸ عیار و مثقال در آخرین روز هفته چند؟

20 تیر 1404

بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین چه کسانی هستند؟

20 تیر 1404

حمایت بانک کشاورزی از کشاورزان مناطق محروم

20 تیر 1404
بانک مرکزی ایران

بانک مرکزی: بابک زنجانی مجوز فعالیت اقتصادی ندارد

20 تیر 1404

رکورد جهانی تعداد حساب بانکی در ایران

20 تیر 1404

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۴

20 تیر 1404

بیت کوین رکورد ۱۱۷ هزار دلار را زد

20 تیر 1404

قیمت طلا امروز جمعه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۴

20 تیر 1404

سکه و طلا گران شد/ پیش بینی اتحادیه طلا

19 تیر 1404
طلا

نکات مهم برای سرمایه‌گذاران طلا در ایران

19 تیر 1404
طلا

قیمت انواع طلا در ایران امروز پنج‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۴

19 تیر 1404
بانک مرکزی ایران

استخدام بانک مرکزی را از سایت این بانک پیگیری کنید

19 تیر 1404

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

قیمت طلا بالا می‌رود یا پایین؟ راهنمای کامل خرید و فروش

20 تیر 1404
طلا

سناریوی طلا در سال ۱۴۰۴؛ رکورد تاریخی در راه است؟

20 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

  • تماس با ما
  • درباره ما

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد