بنکر | Banker
پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

کدام بیمه صدای مردم را درآورده است؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۳
در اقتصاد و بیمه
پیشنهاداتی به صنعت بیمه

آمار شکایات ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۳ که توسط بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و ذینفعان بیمه‌نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده منتشر شد.

به گزارش بنکر (Banker)، بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت‌های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در ده‌ماهه سال جاری آمار ثبت شده ۷۴۳۰ فقره شکایت را نشان می‌دهد.

بنابراین طبق آمار اعلامی بیمه مرکزی ، در ده ماهه نخست سال جاری، ۷۴۳۰ فقره شکایت در سامانه مذکور به ثبت رسیده است.

از این تعداد، ۶۶۲۹ مورد رسیدگی شده که شامل ۴۲۲۴ شکایت وارد و ۲۴۰۵ شکایت نامربوط می‌شود. ۸۰۱ فقره شکایت همچنان در حال رسیدگی است.

صدرنشینی رشته بیمه ثالث:

آمارها نشان می‌دهند که بیشترین تعداد شکایات مربوط به رشته بیمه شخص ثالث است.

رشته‌های درمان و بدنه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند و بیشترین حجم شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.

این موضوع نشان‌دهنده وجود چالش‌هایی در زمینه ارائه خدمات و پرداخت خسارات در این رشته‌های بیمه‌ای است.

تفاوت عملکرد شرکت‌های بیمه:

بررسی آمار تفکیکی شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد که عملکرد آنها در زمینه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات متفاوت است.

جایگاه شرکت‌ها در جدول شکایات به صورت ماهانه تغییر می‌کند و درصد شکایات وارده نیز در شرکت‌های مختلف، متغیر است.

این موضوع می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند حجم فعالیت شرکت، کیفیت خدمات ارائه شده، و یا رویکرد شرکت در رسیدگی به شکایات باشد.

بیشترین تعداد شکایات ثبت شده:

شرکت بیمه دانا با ثبت ۱۴۲۷ فقره شکایت، بیشترین تعداد شکایات را در بین شرکت‌های بیمه به خود اختصاص داده است.

بیمه ایران با ۸۷۹ شکایت در رتبه دوم قرار دارد.

شرکت بیمه آرمان نیز با ۷۳۱ شکایت در رتبه سوم قرار گرفته است.

گفتنی است، شرکت های بیمه زندگی تعداد کمتری شکایت نسبت به شرکت های بیمه دیگر داشته اند.

رتبه بندی بر اساس تعداد کل شکایات ثبت شده عبارت است از:

بیمه دانا: ۱۴۲۷؛ بیمه ایران: ۸۷۹؛ بیمه آرمان: ۷۳۱؛ بیمه رازی: ۴۰۷؛ بیمه آسیا: ۳۶۹؛ بیمه دی: ۳۴۱؛ بیمه سامان: ۳۴۴؛ بیمه ملت: ۳۳۴؛ بیمه تعاون: ۲۶۹؛ بیمه پارسیان: ۲۶۴؛ بیمه تجارت نو: ۲۶۴؛ بیمه معلم: ۲۶۱ ؛‌بیمه البرز: ۲۱۷؛بیمه سینا: ۲۰۴؛ بیمه کوثر: ۱۹۰؛ بیمه سرمد: ۱۷۵؛ بیمه حکمت صبا: ۱۷۶؛ بیمه پاسارگاد: ۱۳۳ ؛‌بیمه میهن: ۱۰۴؛ بیمه نوین: ۸۰؛ بیمه ما: ۷۰؛ بیمه کارآفرین: ۵۰؛ بیمه حافظ: ۳۶؛ صندوق تامین خسارت های بدنی: ۳۳؛ بیمه توسعه: ۲۰؛ بیمه امید: ۱۵؛ بیمه زندگی باران: ۱۳؛ بیمه آسماری: ۱۲؛ بیمه زندگی خاورمیانه: ۸؛ بیمه زندگی هامرز: ۳.و بیمه زندگی مفید: ۱.

آمار شکایات بیمه‌ای می‌تواند به عنوان یک شاخص مهم برای ارزیابی کیفیت خدمات شرکت‌های بیمه و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

برای بهبود وضعیت موجود، پیشنهاد می‌شود:

تحلیل دقیق دلایل شکایات: دلایل اصلی شکایات در هر رشته بیمه‌ای باید به دقت تحلیل شود و راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و کاهش اختلافات ارائه گردد.

تسریع فرایند رسیدگی به شکایات: فرایند رسیدگی به شکایات باید بهبود یافته و تسریع شود تا زمان انتظار بیمه‌گذاران کاهش یابد.

افزایش شفافیت: شرکت‌های بیمه باید در زمینه نحوه رسیدگی به شکایات و عملکرد خود شفافیت بیشتری داشته باشند و اطلاعات لازم را به صورت دقیق و به موقع در اختیار بیمه‌گذاران قرار دهند.

آموزش و اطلاع‌رسانی: بیمه‌گذاران باید در مورد حقوق خود و نحوه استفاده از خدمات بیمه‌ای آگاهی بیشتری داشته باشند.

گفتنی است که سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات بیمه مرکزی با هدف بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه‌گذاران از شرکت‌های بیمه، راه‌اندازی شد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: استعلام بیمه نامهبیمه ثالثبیمه نامهثبت شکایتسامانه ثبت شکایتشرکت‌های بیمهشکایت از بیمه ها
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

insuarance-5
اقتصاد و بیمه

این بیمه ها داد مردم را درآوردند

۴ بهمن ۱۴۰۳
دیگه چه خبر ؟

خبری مهم برای دارندگان خودرو

۱۲ آذر ۱۴۰۳
فرصت نهایی برای بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث
اقتصاد و بیمه

روش حذف جرایم دیرکرد بیمه

۵ شهریور ۱۴۰۳

دیدگاه‌ها ۱

  1. محمد می گوید:
    ۳ ماه پیش

    این آمار اصلا گویا نیست
    باید آمار درصد شکایات نسبت به تعداد بیمه های یک شرکت در نظر گرفته شود.
    مثلا بیمه ایران با تعداد بالای آمار بیمه شده شاید این تعداد معادل دو در صد باشد ولی مثلا بیمه نوین این تعداد شکایت ممکن است شامل ۴۰ در صد یشود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

نرخ طلا و دلار

دلار و طلا در انتظار یک خبر مهم / جدول قیمت

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

سیگنال‌های صعودی بیت کوین قوی‌تر شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

۳ سیگنال صعودی اتریوم را جدی بگیرید!

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

قیمت سکه پارسیان امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

قفل FATF شکست

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
حباب سکه

سکه یا سراب؟ وارد فاز حباب خطرناک شده‌ایم؟

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

قیمت خودرو‌های سایپا پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

قیمت خودرو‌های ایران خودرو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

قیمت دلار امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
سکه و طلا

قیمت طلا و سکه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

آغاز فعالیت نخستین بانک روسی در ایران

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

شعب كشیك بانك ملت در روزهای پنج شنبه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

شعب کشیک بانک رفاه در روزهای پنج‌شنبه

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
انلاین

وام تا ۳۰۰ میلیون را آنلاین بگیرید

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

شعب کشیک بانک سپه در پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت‌

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، صرافی ارز دیجیتال، پلکسی

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

بانک توسعه تعاون

ثبت‌نام وام بدون سود بانک توسعه تعاون با بازپرداخت ۵ ساله

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴

از کجا می توان وام ۵۰ میلیون تومانی گرفت؟

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

انتخاب ماه
    • تماس با ما
    • درباره ما

    نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران ۲۴ می باشد

    بدون نتیجه
    مشاهده تمام نتایج
    • ویژه بنکر
    • اخبار روز
    • بانکداری
    • طلا و ارز
    • ارز دیجیتال
    • وام
    • دریافت شماره شبا
    • دیگه چه خبر ؟
    • تاریخ و اقتصاد
    • استخدام در بانک
    • اقتصاد و بیمه

    نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران ۲۴ می باشد