بنکر | Banker
یکشنبه 21 اردیبهشت 1404
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

هوشمند سازی، لازمه توسعه بیمه های زندگی

عباس رنجبر کلهرودی، کارشناس بیمه

18 دی 1401
در اقتصاد و بیمه
پیشنهاداتی به صنعت بیمه

توسعه بیمه‌های زندگی ایران، علیرغم تلاش‌های گذشته و تحولات چشمگیر دهه‌های اخیر دراین‌باره ، هنوز با استاندارها و میانگین‌های جهانی فاصله بسیار زیادی دارد .اما از سوی دیگر با توجه ماهیت، کارکرد، نقش و اهمیت بیمه‌های زندگی در خانواده، جامعه و اقتصاد کلان کشور، عدم توسعه و اشباع بازار بیمه‌های زندگی، فرصت بی‌نظیری برای کسانی است که در این حوزه و با چشم به آینده به دنبال فعالیت‌های خلاقانه در بازار بیمه‌های زندگی و کسب‌وکارهای مرتبط با آن هستند.

هوشمند سازی فرآیندهای فروش صدور و نگهداری بیمه‌نامه‌های زندگی در صنعت بیمه می‌تواند سرآغاز تحول بنیادی در این رشته‌ی بیمه‌ای و رشد و بالندگی آن باشد.

هوشمند سازی چیست؟

هوشمند سازی را این‌گونه تعریف کرده‌اند: “هوشمند سازی به معنای بهره‌گیری از ابزارها و تکنیک‌های فنی و اطلاعاتی جهت مدیریت صحیح امور، تسهیل فعالیت‌ها، ارتقا و اصلاح سبک زندگی، شتاب بخشیدن به اجرای دقیق و حرفه‌ای‌تر امور، کاهش مصرف انرژی و بهره‌برداری حداکثری از خدمات حوزه فناوری اطلاعات در راستای ارتقا شاخص‌های زندگی فردی و اجتماعی است.”

منظور از هوشمند سازی بیمه‌های زندگی نیز به‌طور اجمالی عبارت است از : به‌کارگیری جامع و یکپارچه همه‌ی ابزارها و فناوری‌های نوینی است که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر فرآیندهای معرفی، فروش، صدور ، نگهداری بیمه‌نامه‌های زندگی ، تغییرات احتمالی آن‌ها دریافت‌ها و پرداخت‌های بیمه‌نامه، سرمایه‌گذاری و…. اثرگذار می‌باشند.

الزامات هوشمند سازی


اکثر خدمات بیمه ای، پیچیدگی‌های فنی و حقوقی ویژه‌ای دارد که این پیچیدگی در رشته‌ی بیمه‌های زندگی نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر و مراحل صدور بیمه‌نامه آن نیز طولانی‌تر است.

در صورت تصمیم بر هوشمند سازی فروش و صدور بیمه‌نامه‌های زندگی، به نظر می‌رسد که باید زیرساخت‌های متنوع و اثرگذار بر فرایند هوشمند سازی بیمه های زندگی ، قبل یا هم ‌زمان با فرایند هوشمند سازی مورد اصلاح ، بازنگری و تجدید نظر اساسی قرار گیرند.

مهم‌ترین زیرساخت‌های مورداشاره در فوق به شرح ذیل است:


– متناسب‌سازی نرم‌افزارهای بیمه‌ای ،
– تغییر ساختار فرم پیشنهاد و کمینه سازی سؤالات آن،
– حذف انجام معاینه و آزمایش‌های پزشکی برای صدور برخی بیمه‌نامه‌ها ،
– تعیین تکلیف امضای فرم توسط بیمه‌گذار و بیمه‌شده و امضای دیجیتال،
– بازنگری در قانون و مقررات جاری و اصول حقوقی حاکم بر بیمه‌های زندگی ،
– بازنگری در شیوه‌های دریافت و پرداخت حق بیمه و سرمایه و غرامت در شرکت بیمه و نیز برخی تعاملات پولی و مالی با مؤسسات بانکی و اعتباری و سرمایه‌گذاری،
– امکان استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود در کشور و اتصال به آن،
– بازنگری در مقررات سنتی مربوط نمایندگان بیمه،
– بازنگری در شیوه‌های نظارتی و تدوین مقررات نظارت الکترونیک و هوشمند
– تدوین مقررات فروش و صدور آنلاین
– بازنگری در هزینه‌های فروش و صدور بیمه‌نامه

فرآیندهای موردنظر در هوشمند سازی


ارائه خدمات بیمه زندگی به بیمه‌گذاران، از آغاز اولین فرآیند ذی‌ربط تا خاتمه بیمه‌نامه در سررسیدها‌ی تعیین‌شده ، مشمول فرآیندهای متعددی می‌شود که نقطه آغازش معرفی بیمه‌نامه و فروش آن از طریق نماینده بیمه ، و آخرین آن نیز خاتمه بیمه‌نامه به دلیل انقضا ، انجام تعهدات ، بازخرید و یا ابطال و… است .

در فرآیند هوشمند سازی بایدکلیه عملیات مرتبط با بیمه‌نامه‌های زندگی ، با لحاظ آلترناتیو های احتمالی قابل انتخاب، به‌دقت ترسیم ، طراحی و اجرایی گردد. علی ایحال مهم‌ترین فرآیندهای فروش و صدور بیمه‌نامه‌های زندگی به شرح زیر است:
– بازاریابی و معرفی بیمه‌های زندگی و راهنمایی جهت خرید
– تکمیل فرم پیشنهاد و برگه‌های ضمیمه احتمالی توسط بیمه‌گذار و بیمه‌شده
– بررسی‌های مقدماتی توسط نماینده بیمه و یا واحد صدور
– راهنمایی بیمه‌شده جهت انجام معاینه پزشکی در صورت ضرورت
– هدایت بیمه‌شده جهت انجام آزمایش‌ها پزشکی در صورت ضرورت
– تائید پزشک و واحد صدور
– صدور بیمه‌نامه و تحویل آن
– انجام تغییرات در بیمه‌نامه برحسب درخواست بیمه‌گذار
– محاسبه وام و پرداخت آن
– بازخرید بیمه‌نامه ، برداشت از اندوخته و…
– پرداخت خسارت بابت پوشش‌های بیمه‌ای
– پرداخت مستمری تا مدت تعیین‌شده
– پرداخت سرمایه بیمه‌نامه در پایان بیمه و یا در صورت فوت
– محاسبه و پرداخت کارمزد نماینده و سازمان فروش
– و…
هریک از فرآیندهای فوق نیز خود شامل فرآیندهای فرعی و الزامات تکمیلی هستند. به ‌عنوان نمونه برای فروش آنلاین بیمه های زندگی، علاوه بر وجود اینترنت پرسرعت، نیازمند وجود پلتفرم‌هایی اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی مطمئن است که تحت شرایط گوناگون قطع، مختل و یا مسدود نگردد.

شرکت‌های بیمه پیشتاز در آینده ، شرکت‌هایی هستند که خلاقانه از فناوری‌های نو و هوش مصنوعی و فرآیند هوشمند سازی یکپارچه استفاده می‌کنند و خود را با دنیای فناوری همگام می‌سازند و با استفاده از فناوری مدرن، چابکی سازمانی و کار آیی خود را به ‌صورت فزاینده‌ای افزایش می‌دهند و ضمن توسعه کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای ، هزینه‌های عملیاتی را کاهش و رضایت مشتریان خود را بیش از پیش نیز ارتقاء می‌دهند .

برچسب ها: بیمه‌نامهبیمه‌های زندگیفروش آنلاین بیمهکارمزد نمایندهنماینده بیمههوشمند سازی
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

بیمه مرکزی
اقتصاد و بیمه

شرط صدور بیمه‌نامه اعلام شد

10 اردیبهشت 1404
اقتصاد و بیمه

آغاز بخشش جرائم بیمه‌ شخص ثالث از امروز

7 اردیبهشت 1404
دیگه چه خبر ؟

کارت سوخت این افراد باطل می‌شود

15 بهمن 1403

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

افزایش انتقال وجه بین بانکی از ابتدای خرداد ماه

21 اردیبهشت 1404

نوسان دلار و طلا؛ تحلیلگران: عجله نکنید!

21 اردیبهشت 1404

آینده دلار و تتر چه می‌شود؟ بازار در وضعیت هشدار

21 اردیبهشت 1404

دوج‌کوین پرواز کرد/ رشد ۱۵ درصدی در یک روز!

21 اردیبهشت 1404
سازمان تامین اجتماعی

زمان پرداخت حقوق بازنشستگان در این سه روز

21 اردیبهشت 1404

ثانیه‌های سرنوشت‌ساز برای دلار! طوفان ارزی؟

21 اردیبهشت 1404

آینده بازار پس از دور چهارم مذاکرات

21 اردیبهشت 1404
سکه پارسیان

قیمت سکه پارسیان یکشنبه 21 اردیبهشت

21 اردیبهشت 1404

جدیدترین قیمت انواع خودرو/خریداران عقب‌نشینی کردند

21 اردیبهشت 1404
اوراق سکه و ارز

سکه زیر تیغ مذاکرات / طلا در لبه سقوط؟

21 اردیبهشت 1404

قیمت امروز دلار در روز مذاکرات ایران و آمریکا

21 اردیبهشت 1404
دلار

قیمت دلار در آستانه مذاکرات | چه تغییراتی در پیش است؟

20 اردیبهشت 1404

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه با توجه به مذاکرات عمان

20 اردیبهشت 1404
ساعت کار

ساعت کاری جدید بانک‌های خصوصی اعلام شد

20 اردیبهشت 1404
بانک سامان

بانک سامان استخدام می کند

20 اردیبهشت 1404

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، صرافی ارز دیجیتال، پلکسی

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

افزایش انتقال وجه بین بانکی از ابتدای خرداد ماه

21 اردیبهشت 1404

جزییات دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا؛ توافق نزدیک است یا دور؟

21 اردیبهشت 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

  • تماس با ما
  • درباره ما

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد