بنکر | Banker
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

قانون بیمه شخص ثالث باید تغییر کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۹
در اخبار روز

به گزارش بنکر (Banker)، این که چرا میزان نرخ بیمه ثالث هر خودرو با خودروی دیگر باید فرق داشته باشد ؟ خودروی پرایدی که در سال ۸۸ تولید شده نرخ بیمه شخص ثالثش با خودروی بنزی که متعلق به همان سال است متفاوت بوده و خودروی بنز به خاطر گرانی قیمتی باید بیمه شخص ثالث بیشتری بپردازد. چرا نرخ بیمه شخص ثالث سال خودروهای یکسان نیز متفاوت است ؟ چرا نرخ بیمه سمند سال ۸۷ با سمند سال ۹۸ متفاوت است ؟ مگر چه فرقی است در میزان پرداخت دیه میان یک خودروی مدل ۱۳۷۰ با یک خودروی مدل ۱۳۹۷ در زمان بروز حادثه و تصادف که نرخهای بیمه ای آن متفاوت است.یا تعداد سیلندر خودرو چرا باید ملاک تعیین بیمه شخص ثالث باشد.
آیا شرکتهای بیمه که با توجه نوع و مدل خودرو مبالغ بیمه را تعیین می کنند، در زمان پرداخت دیه مازاد بر مبلغ تعهد شده، مبلغی را به فرد مصدوم و مجروح و یا اولیا دم متوفی پرداخت می کنند، که هنگام صدور بیمه نامه شخص ثالث، مبلغ بیشتری را دریافت می کنند؟ پرداخت دیه به فرد مصدوم و مجروح و یا اولیا دم هیچ ربطی به نوع و مدل خودرو ندارد، پس چرا و به چه دلیلی بایستی حق بیمه شخص ثالث خودرروها با یکدیگر متفاوت باشد!
اگرچه بیمه مرکزی و شرکتهای بیمه ای در این میان تقصیری ندارد چه آن که این قانون، قانون مصوب مجلس است و بیمه تنها مجری قانون است.بنابراین ضرورت دارد در مجلس جدید قانون فعلی بر اساس واقعیات موجود اصلاح شود.
کارشناسان می گویند : نرخ گذاری بیمه باید بر اساس میزان خطر وریسکی که یک خودرو در سطح خیابانها و جاده ها ایجاد می کند باید بالا برود . همچنین کارنامه کاری شخص راننده که چقدر تصادف داشته و مهارت وی که از این امر مشخص می شود باید ملاک قرار گیرد .

معیار نرخ گذاری بیمه شخص ثالث درست نیست
علی اکبر اولیاء مدیر کل اسبق سندیکای بیمه گران ایران در گفت وگو با آفتاب یزد در این خصوص گفت: متاسفانه معیار نرخ گذاری بیمه شخص ثالث از سالهای گذشته درست انجام نشده وفاکتورهایی در آن لحاظ شده که هیچ ارتباطی با مبانی قیمت گذاری بیمه ندارد. وی افزود: نرخ گذاری بیمه قاعدتا باید بر اساس میزان خطر وریسکی که یک خودرو در سطح خیابانها و جاده ها ایجاد می کند باید بالا برود، اما فاکتور اصلی و اساسی نیست. یعنی ملاک تصادفاتی که در سطح جاده ها و خیابانها ایجاد می شود باید قرار گیرد نه فاکتورهایی که بی ارتباط با موضوع است.این که خودرو چند سیلندر هست تاثیر گذار نیست، در این که چقدر خطر ایجاد می کند حالا ممکن است سرعت را بالا ببرد اما فاکتور اصلی واساسی نیست.

وی تصریح کرد: اصولا تصادفاتی که در سطح جاده ها یا خیابانها اتفاق می افتد یا ناشی از پایین بودن ایمنی خودرو ست یا از بی احتیاطی وعدم مهارت راننده ناشی می شود.این مساله باید فاکتورهای اصلی نرخ بیمه باشد که متاسفانه نیست.در قانونی هم که در چند سال پیش در مجلس تصویب شد، متاسفانه این ایرادات برطرف نشده است.البته ممکن است یک پیچیدگی داشته باشند که ما مثلا ریسک راننده را در قیمت کذاری چگونه محاسبه کنیم. ولی میتوان با ارجاع سوابق راننده می شود ضریب افزایشی برای رانندگان پرخطر را منظور کرد وکار سختی نیست. وی افزود: یعنی یک راننده ای که تصادفات وحشتناکی دارد یا تعداد تصادفاتش بالاتر است ، باید حق بیمه بالاتری بپردازد. یا راننده ای که تازه گواهی نامه گرفته به خاطر ریسک بالاتری که دارد باید نرخ بیمه بالاتری بپردازد.

خودروهای پرریسک باید بیمه بیشتری بپردازند
عضو هیات مدیره انجمن بهره وری ایران گفت: متاسفانه فاکتور نامناسب دیگر که در قانون هم به آن اشاره شده و ما حریف نشدیم که آن را اصلاح ومد نظر قرار بدهیم خودروهای پرریسک هست.خودروهایی که من به نام برند آن اشاره نمی کنم و به قول مسوولین راهنمایی رانندگی به نام ارابه مرگ است که این خودرو ممکن است خودرو ی شهری مناسبی باشد اما خودروی مناسبی برای جاده ها نیست و حداقل باید یک محدودیت سرعت برای آن منظور می کردند یعنی این خودرومثلا نبایدسرعتی بیش از ۱۰۰ کیلومتربرود در حالی که این خودرو توان این را دارد که بیش از ۱۴۰ کیلومتر سرعت در جاده ها برود وخطر افرین بریا خود ودیگران باشد. وی با بیان این که فاکتورهای مرتبط با قیمت گذاری بیمه شخص ثالث باید ایمنی خودرو ومیزان خطر آفرینی باشد ، ادامه داد: همچنین خطر آفرینی وریسکی که راننده ایجاد می کند نیز باید مد نظر قرار گیرد که متاسفانه این موضوع نیست .این مساله سبب شده بی جهت از عده ای پول اضافه گرفته شود .ما کاری نداریم که ممکن است خودرویش گران قیمت باشد، در موضوع مورد بحث ما میزان خطر آفرینی یک راننده و یک خودرو مطرح هست و این امر باید لحاظ شود. وی گفت: اگر ما این مبانی را بپذیریم می توانیم به سمت کاهش تصادفات برویم .یک فاکتور دیگر که مهم است آن است که من لاز خودرویم چقدر استفاده می کنم. با دو روز استفاده از خودرو همین مبلغی را می دهم تا کسی که چند شیفت زیاد از خودرویش استفاده می کند که این امر اصلا عادلانه نیست که تفاوت بین آنها قایل نباشیم.

مجلس بعدی اقدام کند
به گفته وی ما این موضوع را مطرح کردیم که از حق بیمه به قیمت بنزین اضافه شود یعنی میزان پیمایشی که خودرو دارد بخشی مربوط به حق بیمه باشد تا یک عدالتی این میان رعایت شود که این موضوع هم رعایت نشد. وی ادامه داد: خواهش من این است که این موضوع در دوره بعدی مجلس مطرح شود.مبانی نرخ گذاری در قانون بیمه شخص ثالث تغییر کند وبه سمت میزان ریسک برود.اگر این گونه شود هم عدالت رعایت شده وهم به سمت کاهش تصادفات برویم.متاسفانه ماسالی ۱۷ هزار کشته وصدها هزار معلول در تصادفات جاده ها داریم که میزان آن خیلی بالاست و خسارتهای اجتماعی بسیار سنگینی به ما وارد می کند. علی اکبر اولیاء تصریح کرد: باید به سمتی برویم که این موضوع را حل کنیم و این که کشور ما یکی از کشورهای منفی در حوادث رانندگی است را به سطح قابل قبولی این حوادث را کاهش دهیم.

برچسب ها: بیمه ثالثپرداخت دیه مازادپرداخت نرخ بیمهخودروریسک راننده
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

خودرو

جدول سن فرسودگی خودروها در سال ۱۴۰۴ منتشر شد

۱۸ فروردین ۱۴۰۴
پیشنهاداتی به صنعت بیمه
اقتصاد و بیمه

کدام بیمه صدای مردم را درآورده است؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۳
خودرو

آغاز ثبت نام بدون قرعه کشی سایپا در بهمن ۱۴۰۳

۲۵ بهمن ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

بانک کشاورزی ۹۲ساله شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

با نیک وام بانک ملت، هم وام بگیر هم جایزه ببر!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

حضور بانک رفاه در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

تاثیر تغییر رئیس فدرال رزرو بر بازار ارزهای دیجیتال

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

آخرین قیمت طلا شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴/کاهش تب طلا

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

آخرین قیمت دلار آزاد در بازار امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

شرایط جدید دریافت وام فوری بانک رسالت اعلام شد!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
عبدالناصر همتی، رئیس کل پیشین بانک مرکزی

پیش‌بینی مهم همتی درباره دلار

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
نرخ سود بانکی

چرا نرخ سود بانکی پایین نمی‌آید؟ پاسخ اقتصاددانان

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
یورو

یورو جای دلار را می‌گیرد؟ دلار فعلاً بی‌رقیب است

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بدهکار

بدهی‌های مشکوک‌الوصول بانک‌ها اعلام شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بیمه مرکزی

ممنوعیت سوءاستفاده از نام بیمه مرکزی در شرکت‌های بیمه

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

قیمت انواع سکه پارسیان امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

قیمت طلا،سکه و دلار امروز شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۴

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بازنشستگی

حقوق خرداد بازنشستگان کِی پرداخت می‌شود؟ تأخیر در حقوق!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، پلکسی

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

بانک کشاورزی ۹۲ساله شد

۱۷ خرداد ۱۴۰۴

با نیک وام بانک ملت، هم وام بگیر هم جایزه ببر!

۱۷ خرداد ۱۴۰۴
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

انتخاب ماه
    • تماس با ما
    • درباره ما

    نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران ۲۴ می باشد

    بدون نتیجه
    مشاهده تمام نتایج
    • ویژه بنکر
    • اخبار روز
    • بانکداری
    • طلا و ارز
    • ارز دیجیتال
    • وام
    • دریافت شماره شبا
    • دیگه چه خبر ؟
    • تاریخ و اقتصاد
    • استخدام در بانک
    • اقتصاد و بیمه

    نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران ۲۴ می باشد