بنکر | Banker
یکشنبه 28 اردیبهشت 1404
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • RSS
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
    • اخبار روز
    • طلا و ارز
    • گزارش روز
    • اقتصاد و بیمه
    • دیگه چه خبر ؟
    • بنکر پلاس
    • یادداشت
    • نگاه بنکر
    • کافه بانک
    • خودرو
    • تاریخ و اقتصاد
    • قانون بانکداری
    • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ویژه بنکر
  • بانکداری
    • نرخ سود
    • نرخ سهام
    • شعب بانک ها
    • تماس با بانک ها
    • استخدام در بانک
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • بانکداری اینترنتی
    • بانکداری الکترونیک
    • خدمات الکترونیکی بانک ها
    • دریافت شماره شبا بانک ها
  • اقتصاد و بیمه
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بنکر | Banker
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

هراس شغلی بیمه ثالث فروشان

24 خرداد 1399
در اقتصاد و بیمه

یک نکته در شکواییه ها و طومارهای انتقادی شبکه فروش و انجمن های صنفی نمایندگان به طرز چشمگیری رخ می نماید، اینکه با حذف فیزیک ثالث ، رابطه نماینده و بیمه گذار کاهش می یابد و فروش سایر بیمه نامه ها با اخلال روبرو می شود چرا که ثالث ویترین فروش بیمه است! این استدلال یا بهتر بگوییم توجیه از چند جهت قابل تامل است که پرداختن بدان می تواند زوایایی از دیدگاه و افکار سنتی شبکه فروش را به نمایش بگذارد.
لازم بذکر است ، قصد نگارنده در این یادداشت درست بودن یا نبودن تصمیم اخیر بیمه مرکزی نیست چرا که در این مقال نگنجد؛ بلکه حواشی این روزها سبب شده در لابلای اخبار و وقایع رخ داده ، این ضعف بزرگ شبکه فروش به شدت خودنمایی کند.

 

ثالث، ویترین فروش بیمه ؛ یک آدرس اشتباه

تمرکز و اتکاء نمایندگان بیمه بر فروش شخص ثالث که اجباری است و به گواه آمار عامل افزایش ضریب خسارت، می تواند خود عاملی برای این آدرس اشتباه باشد.
از طرفی ثالث پر ضرر را ویترین فروش بیمه انگاشتن ، پرده ای از جهان بینی سنتی شبکه فروش کنار می زند، در حالیکه امروزه روش های نوین بازاریابی در عرصه بیمه گری بکار گرفته می شود اما در صنعت بیمه ایران همچنان  تمسک به محصول اجباری ثالث برای فروش سایر محصولات، تمرکز فروشندگان است؛ فارغ ازینکه تحولات بازار یابی در جهان  حتی از فرایند تولید محصول نیز سریع تر است.

 

ثالث فروشی راحت ترین راه؛ اما پر خطر

مرور نامه نگاری ها و مصاحبه های مطبوعاتی تشکل های شبکه فروش از نگرانی هایی می گوید که بیش از هر چیزی بر ثالث یا همان به گفته خودشان ویترین بیمه دلالت دارد.

جالب است که روز گذشته نامه ای از رئیس انجمن صنفی کارفرمائی نمایندگان یک شرکت بزرگ بیمه در فضای مجازی منتشر شد که وی  در آن تاکید داشته " نمایندگان بیمه از بیمه نامه ثالث به عنوان ویترین جهت فروش دیگر محصولات بهره می برند."

این جهان بینی از چندین جهت می تواند برای صنعت بیمه خطرناک باشد اولا اینکه اگرچه بیمه نامه شخص ثالث به دلیل اجباری بودن سهل الوصول ترین راه برای شبکه فروش در کسب پرتفوی است اما به دلیل بالا بودن ریسک فنی این بیمه نامه و روند افزایشی ضریب خسارت ، می تواند عملکرد شرکتهای بیمه را تحت تاثیر قرار دهد.

از طرفی حجم بالای ثالث در پرتفوی نماینده بیمه می تواند برای وی خطر آفرین باشد چرا که تمرکز بر فروش ثالث که رشته ای اجباری است و عدم توجه به سایر رشته های بیمه ای آینده فروشنده بیمه را تحت تاثیر قرار خواهد داد زیرا با گذر زمان هر لحظه باید انتظار تغییرات بنیادین در نحوه فروش ثالث باشیم و چه بسا دولت تصمیم بگیرد فروش این بیمه نامه اجباری را به گونه ای دیگر در دستورکار قرار دهد.

بنابراین اینکه "با فروش ثالث ، چند بیمه نامه دیگر را به خریدار معرفی کنیم"،  نقطه آغازین خطر کردن برای نماینده بیمه است زیرا وابستگی به ثالث می تواند هر لحظه هراس شغلی وی را افزایش دهد.

حال این هراس و دل نگرانی می تواند به دلیل حذف فیزیک ثالث باشد یا تحولات فروش ثالث در ساختار بیمه یا حضور استارت آپها و یا هر چیز دیگری…

شاید بتوان گفت رهائی از این وابستگی نقطه آغازین تحرک و انعطاف شبکه فروش سنتی در صنعت بیمه ایران است.

 

اختفاء پشت دیوار سنت

اتفاقات اخیر در خصوص حذف فیزیک ثالث و از طرفی پیدا شدن سر و کله استارت آپها در دو سال اخیر نشان داد شبکه فروش  باید برای یکبار هم که شده  ردای سنت را به کنار نهد و پرچم بازار یابی و فروش نوین را به اهتزار در آورد.

اگر چه فروش یک محصول و در کنار آن معرفی محصولات جدید و ترغیب مشتری به خرید ، یکی از روش های بازار یابی محسوب می شود به طوریکه فروشنده قادر است از اعتماد مشتری بهره گرفته و سایر محصولات خود را در معرض نمایش گذارد؛ اما این روش از راهکارهای قدیمی فروش است که از سالیان دور مورد استفاده قرار می گرفته و تجربه تحولات بازار یابی و تغییر ذائقه مشتربان نشان داده سیستم های خرده فروشی و کسب و کار های مختلف  روش های جایگزینی را برای آن یافته اند اگر چه ممکن است گاها نیز ازین روش استفاده کنند.

از طرفی ظهور بازار یابی های الکترونیکی  و قبضه کردن فضای کسب و کارها این هشدار را می دهد که با سنت نگری های کلان نمی توان بیمه فروخت.
شاید برای مدت زمان کوتاهی بتوان پشت دیوار سنت مخفی شد ؛ اما اگر نهادهای نظارتی و شرکتهای بیمه هم نخواهند این مدرنیته است که به سراغ شما می آید چرا که تکنولوژی ، راهکارهای نوین فروش ، دیجیتال مارکتینگ و … منتظر نهاد ناظر و شرکت بیمه نمی ماند و هر طور شده خود را به محیط کسب و کار غالب می کند و اگر آماده نباشید چه بسا ریزش دیوار سنت، آسیبهای جبران ناپذیری به شما وارد کند.

 

ویترین فروش را عوض کنید

مرور وقایع اخیر نشان می دهد،نمایندگان بیمه ای که بر فروش محصولاتی به غیر از ثالث اعم از عمر و مهندسی و … تمرکز دارند و یا حداقل فروش ثالث جزو اهداف اولیه شان نیست کمتر از تغییرو تحولات می هراسند.

شاهد ماجرا نمایندگان عمر فروش شرکتهای بیمه متمرکز بر فروش عمر است که اثری از انها در سرو صداهای اخیر به چشم نمی خورد. 

فروش ثالث به دلیل ماهیت اجباری می تواند در آینده دستخوش تغییر قرار گیرد  از طرفی فروش الکترونیکی بیمه نیز دیر یا زود اجرائی می شود همانگونه که در تمام جهان اجرائی شده پس بهتر است گرد و غبار سنت از ویترین تان بزدائید و با توسعه دانش و فنون بازار یابی مسیر تازه ای برگزینید تا هر آمد و شدی بر هراستان نیفزاید.

از طرفی در صنعتی که فقط  ۲ درصد در اقتصاد نقش دارد که نیمی از آن پرتفوی اجباری (ثالث) و یک چهارم نیمه اجباری (درمان) است چگونه می توان انتظار تحول داشت و شاید در اینجاست که نقش شرکتهای بیمه در آموزش شبکه فروش و تلاش برای ارتقاء انها در مسیر نوین آشکار می شود.

در اینجا به طور حتم بیش از شبکه فروش باید به شرکتهای بیمه خرده گرفت که در مسیر توسعه و اموزش شبکه فروش چه کم گذاشتید که با هر بادی اینگونه به لرزه در می آیند.

البته فضای رانتی و زدو بندهای سیاسی در کسب و پرتفوی نیز در این مسیر بی تاثیر نبوده و همین سبب شده شرکتهای بیمه و شبکه فروش بیش از انکه به فکر ارتقاء دانش و بروز رسانی باشند در ولع جذب پرتفوی گرفتار آیند و شاید بتوان در این مسیر نه بر نمایندگان حقیقی بیمه که بر حقوقی های وابسته به افراد و نهادهای خاص خرده گرفت.

گسترش مدیریت نشده شبکه نمایندگی سنتی و در این بین افزایش فضای رانتی در شرکتهای بیمه و اعضا هیات مدیره مانعی برای توسعه و کارآمدی شبکه فروش خواهد بود.

در ممالک مترقی و توسعه یافته ، همچنان نمایندگان بیمه هستند که حرف اول را در توسعه بازار یابی و حتی معرفی محصول می زنند این شبکه پیشرفته نه تنها حذف نمی شوند که با روش های نوین و راهکارهای نوآورانه  بازار را متحول می کنند ، مشتری ها را شناسایی و محصول مبتنی بر نیاز ارایه می دهند و حتی به شرکت بیمه مسیر جدید می دهند ؛بنابراین به نظر می رسدعلاوه براینکه شبکه فروش باید از پشت حصار سنت بیرون آید ، شرکتهای بیمه نیز باید در همراهی با این طیف عظیم ، اموزش انها را دستور کار قرار دهند.

شرایط فعلی نشان می دهد ، ثالث در ویترین فروش بیمه، جنسی خاک گرفته است و اتکاء بر آن بر هراستان می افزاید.

در پایان باید گفت، نمایندگان بیمه ای که تازه به شبکه فروش بیمه ای وارد شدند مراقب باشند که  با این ادرس غلط (ثالث ، ویترین فروش بیمه ) در مسیر اشتباه قرار نگیرند.

برچسب ها: بیمه زندگیبیمه شخص ثالثبیمه عمربیمه نامه هابیمه‌نامه‌های ثالثخودروفروش بیمه
توئیتاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریارسال

بیشتر بخوانید

بیمه مرکزی
اقتصاد و بیمه

ایرانسل مجوز فروش بیمه‌ ندارد

6 اردیبهشت 1404
پیشنهاداتی به صنعت بیمه
اقتصاد و بیمه

چه اتفاقی برای صنعت بیمه افتاد؟

27 فروردین 1404
خودرو

جدول سن فرسودگی خودروها در سال ۱۴۰۴ منتشر شد

18 فروردین 1404

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار بنکر

شیبا اینو سقوط کرد؛ جهش بزرگ در راه است؟

27 اردیبهشت 1404

فروپاشی آرام بازار طلا؟ قیمت‌ها آب رفت!

27 اردیبهشت 1404

فرار از بازار دلار! پشت پرده چیست؟

27 اردیبهشت 1404

زیان ۴۲۶ هزار میلیاردی یک بانک خصوصی و سکوت بانک مرکزی

27 اردیبهشت 1404

وام بدون ضامن بانک رفاه از خرداد پرداخت می‌شود

27 اردیبهشت 1404

زمان و نحوه دریافت وام بازنشستگان اعلام شد

27 اردیبهشت 1404

۲۱.۴ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

27 اردیبهشت 1404

عرضه اوراق مرابحه ارزی ایران در بورس مسکو

27 اردیبهشت 1404

آلت‌کوین‌هایی که بزودی می‌ترکند! نهنگ‌ها بیدار شدند

27 اردیبهشت 1404
می‌توان پیش‌بینی کرد که در روزهای آینده ممکن است شاهد افزایش جزئی در قیمت بیت کوین باشیم.

چرا بیت‌کوین به ۱۴۰ هزار دلار می‌رسد؟ این یک طمع نیست

27 اردیبهشت 1404

جزئیات افزایش ۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان

27 اردیبهشت 1404

آغاز طرح جدید فروش ۷ محصول سایپا

27 اردیبهشت 1404
بانک مرکزی ایران

احتمال برگشت چک در زمان ثبت اعلام می شود

27 اردیبهشت 1404
بازار طلا

طلا به زیر کشیده شد؛ آیا سقوط ادامه دارد؟

27 اردیبهشت 1404
بانکداری

شرایط دریافت وام در سال ۱۴۰۴ / نجات از سخت‌گیری بانک‌ها

27 اردیبهشت 1404

وب گردی

سقف متحرک استخر ، بیما ، عمل زیبایی بازیگران، صرافی ارز دیجیتال، پلکسی

مروری بر دسته بندی اخبار

  • آموزش بانکداری
  • اخبار روز
  • ارز دیجیتال
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه
  • بانکداری
  • بانکداری الکترونیک
  • بنکر پلاس
  • تاریخ و اقتصاد
  • خدمات آنی
  • خودرو
  • دیگه چه خبر ؟
  • صرافی
  • طلا و ارز
  • قانون بانکداری
  • کافه بانک
  • گزارش روز
  • نگاه بنکر
  • وام
  • ویژه بنکر
  • یادداشت

آخرین اخبار

شیبا اینو سقوط کرد؛ جهش بزرگ در راه است؟

27 اردیبهشت 1404

فروپاشی آرام بازار طلا؟ قیمت‌ها آب رفت!

27 اردیبهشت 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

ما را دنبال کنید

بایگانی اخبار

  • تماس با ما
  • درباره ما

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ویژه بنکر
  • اخبار روز
  • بانکداری
  • طلا و ارز
  • ارز دیجیتال
  • وام
  • دریافت شماره شبا
  • دیگه چه خبر ؟
  • تاریخ و اقتصاد
  • استخدام در بانک
  • اقتصاد و بیمه

نقل و نشر مطالب با ذکر نام بنکر به مطالب بلامانع است. کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به بانکداران 24 می باشد